fineminner

fineminner

mandag 30. mai 2011

Pokerface

Jeg har alltid vært utrolig glad i musikk.
Mine foreldre har fortalt meg at når jeg var baby så nektet jeg å sove så lenge de ikke hadde på musikk til meg.
Hver gang de skrudde av musikken så våknet jeg og skrek.


Når jeg ble litt eldre fant jeg fort ut hvordan musikkanlegget fungerte, og jeg elsket å trykke på alt jeg fant av knapper.

Trykke, trykke, trykke, trykke.
Særlig det å skru volumet på fullt før jeg trykket Play, var jeg spesialist på.
Da måtte mine foreldre skyndte seg med å skru av før vi fikk klager fra hele nabolaget.

Det var ikke meg...

Jeg var selvfølgelig uskyldigheten selv, uansett om jeg ble tatt på fersk gjerning.
Det viktige er å beholde et stødig pokerfjes.

Jeg husker ikke mitt første møte med dance-musikk, men en av de første dance gruppene jeg ble bevisst på at jeg likte var Ace of base.
Men dette måtte jeg holde for meg selv, for å ikke bli sett ned på av de ''kule'' som bare likte Gun's 'n' Roses.

Men nå har jeg tatt frem Ace of base platene mine pluss alle de andre dance artistene som jeg har plater av.
Pluss alle dance samleplatene som ikke er fra ARCADE.

Mix denne gangen er bare låter fra Ace of base.





Jeg starter med Party Zone, der plate nr 4 og 7 er verdt å merke seg.
Mobilene som pryder coverene var siste innen mote og teknologi, da platene ble utgitt.


I 2004 hadde jeg ikke internet og ble veldig begeistret da Mr Music ringte meg og sa at de kunne tilby meg Dance musikk rett hjem i postkassen.
Det var et tilbud jeg sa opp etter 4 måneder.
 


Da går jeg over til artistene som jeg har plater fra.
Jeg starter med Solid Base som ikke hadde noen låtliste bak på det første coveret sitt.
Den ble gjemt bort inne i coveret. 


Denne uken gikk det som det måtte gå.
Jeg gjør som jeg alltid gjør når jeg har dårlig med tid:
Jeg blogger om musikk.
Jeg brukte meste av uken på å blogge forrige ukes innlegg på nytt, så jeg trengte noe lett fordøyelig for å nå igjen det tapte.
Dette innlegget har gått ganske smertefritt bortsett fra en liten ting.
Når jeg hentet en ny bunke CD-er til innscanning, oppdaget jeg en ARCADE plate som ikke ble med i mitt innlegg om ARCADE.
Jeg tenkte det bare var å redigere ARCADE-innlegget, og legge til den nye platen.
Men to ganger fikk jeg bare opp dene meldingen:

  
Jeg var redd for at hele innlegget skulle bli ødelagt til slutt, så jeg får bare poste CD-en her :


Det er litt ekkelt å blogge når man føler at man sitter ved en bombe som kan detoneres ved hvert eneste trykk og klikk.
Jeg håper bloggen min blir friskmeldt snart.
Da jeg var inne på innlegget om ARCADE oppdaget jeg også at jeg i samme innlegg la ut TINEs påskekrim.
Jeg kom da på at jeg fremdeles ikke har postet svaret på krimgåten.

Når jeg igjen blogger litt om TINE så må jeg samtidig bare få rette en STOR takk til TINE for å lyse opp hverdagen min denne uken.
Jeg har tidligere blogget om hvor urettferdig det er at TINE begrenset sine nye LITAGO smaker til landets stundentkantiner.


Nå har TINE bestemt seg for å lansere de nye smakene også i vanlige butikker!
Først ute er LITAGO med smak av kokosbolle.
Den blir å finne helt til September, da en ny smak kommer.
Jeg smakte den nye LITAGO smaken denne uken, og gir den fire tomler opp.
Dette fordi også Blogg-enka likte den veldig godt.
Tuuuuuuusen takk til TINE!

En annen ting som har muntret meg opp denne uken er god og fengende musikk.
Jeg har aldri sett på meg selv som noen fan av Lady Gaga.
Hun har hatt et par bra låter, men jeg har liksom ikke fallt helt for stilen hennes og hysteriet rundt henne som artist.
Jeg var også lunken til singelen ''Born this way''.
Men så kom ''The edge of glory'' som etter min mening er veldig bra.
Jeg sjekket ut hele albumet på Spotify og ble positivt overrasket.
Superfengende musikk som jeg blir skikkelig glad av.
Lady Gaga har i skrivende stund hele 3 låter inne på VG-lista Topp 20.
''Hair'', ''Judas'' og ''Edge of glory'.
Siden jeg alltid trekker frem en låt som jeg hører mye på i mine innlegg om musikk, så blir det altså denne uken Lady Gaga.
Og låten jeg har valgt heter ''Fashion of his love''.
Den er herlig nostalgisk og minner meg om Whitney Houston og ''I wanna dance with somebody''.


Jakten på Vektløfter hunden:
Ny trepakning, nye muligheter.
Jeg starter med det midterste egget.
Som vanlig har det gul kapsel.
Det er en oppblåsbar elefant som jeg ikke har fra før.
Den blir til en rund ''ball''.
Jeg åpner egg nummer to.
Det er også en gul kapsel.
Det er en snurrebass som jeg ikke har fra før!
Nå håper jeg bare at jeg får en hund jeg ikke har fra før.
Jeg åpner det siste egget.
Hva F***!
Det er en GUL kapsel!
Enda en oppblåsbar figur!
Det er en katt!
Jeg som ville ha en hund.
Dette er andre gang på kort tid at jeg ikke får noen hund!
Hva er det som skjer?


Jakten på Vektløfter-hunden del 2:
Enda en trepakning.
Er det ingen hund denne gangen så blir det kinderegg-boikott!
I en uke...
Jeg starter med det midterste egget.
Det er en gul kapsel.
Det er en skihytte med noen på akebrett.
Man kan brette dem inn i hytta å presse dem ut igjen.
Dem har jeg fra før av.
Jeg åpner den andre egget.
Det er en gul kapsel det også.
Det er en vaskebjørn som jeg også har fra før.
Da åpner jeg det siste egget.....
Det er en oransje kapsel!
Det skulle bare mangle.
Jeg åpner....
Det er.....
Snobbehunden? Tre uker på rad?????
I alle dager.
Vanlig vis ville jeg vist tegneserien som fulgte med, eventuelt en av de andre kinderlappene.
Men jeg har en liten ting å avsløre..... 


Hver gang jeg får en figur som jeg har fra før så lar jeg den forbli urørt inne i kapselen.
Til bildet bruker jeg den figuren som jeg har fra før.
Men jeg kaster kinderlappene til dem jeg åpner.
Derfor kan jeg bare scanne inn lappene til dem jeg ikke har fra før, slik som denne:


De uåpnede kapslene tar jeg vare på, slik at de bevarer seg best.



Så nå er det bare for meg å blogge et nytt innlegg til Mandag, få min andre blogg oppe å gå igjen og ikke minst lage ferdig en ny header til neste innlegg.
Samtidig som bloggen kan slå seg vrang når som helst.
BRING IT ON!

3 kommentarer:

  1. Jeg skulle ikke vært så kjepphøy på slutten der.
    Det tok meg 5-6 forsøk for å få postet innlegget.
    Jeg måtte legge det inn i flere ''etapper''.
    Heldigvis hadde jeg lært av forrige uke, og laget sikkerhetskopi av hele innlegget.
    Hadde jeg ikke gjort det hadde halve innlegget måttet blogges om igjen.
    Jeg blir bare mer og mer frustrert av bloggen min.
    Hjeeeeeeeelp! :-(

    SvarSlett
  2. Off...utrolig kjedelig at det skal vær sånn. Skjønna at det tar bort gleden med å blogge. Artig å lese inlegget da. Det beste va nesten at det va bilde av en gammel mobil på et par cd cover. Siden e huska den tida da mobil av nytt. Artig! :)

    SvarSlett
  3. Elisabeth: Det er nesten fristende å lage et helt innlegg om mobiltelefoner, og den gangen ''orm'' var det kuleste mobilspillet EVER!
    Det er ikke så greit å blogge når ting ikke vil fungere nei.
    Nå har jeg jo to ting i mot meg.
    Jeg blogger lange innlegg og jeg blogger innleggene over lang tid.
    Jo lengere innleggene er, jo mere kan forsvinne og jo mer tid jeg bruker, jo mer tid får bloggen på til å slå seg vrang.
    Hvert innlegg jeg blogger er jo 4 innlegg i seg selv.
    En mimre del, en fakta del, en ''nåtid'' del og en følgetong.
    Jeg har ikke akkurat gjort det så lett for meg selv i utgangspunktet, så når bloggen skaper trøbbel i tillegg så er det lett å bli lei. :-(

    SvarSlett